مطالعات نشان می دهد که صدا به همراه تحریک الکتریکی بدن، در درمان دردهای مزمن  بسیار موثر میباشد

تکنیک جدید موسیقی در  درمان درد می تواند درد افراد مبتلا به بیماری های  مختلف مزمن و عصبی را تسکین دهد.

شرح تکنیک موسیقی در درمان درد

تیم دانشگاه مینه‌سوتا دریافته‌اند که تحریک الکتریکی بدن همراه با صدا، قشر حسی جسمی یا “لمسی” مغز را فعال می‌کند و پتانسیل این تکنیک را در درمان درد های مزمن و سایر اختلالات حسی افزایش می‌دهد.

محققان این روش غیر تهاجمی را بر روی حیوانات آزمایش کردند و در حال برنامه ریزی آزمایشات بالینی روی انسان در آینده نزدیک هستند.

محققان در ازمایشی روی خوکچه های هندی، صدایی را پخش کردند و دریافتند که ترکیبی از دو نورون فعال در قشر حسی جسمی مغز که مسئول احساس لامسه و درد در سراسر بدن است، وجود دارد.

محققان در آزمایش‌های خود از تحریک سوزنی نیز استفاده کردند، اما دریافتند که می‌توان با استفاده از دستگاه‌های تحریک الکتریکی از طریق پوست به نتایج مشابهی دست یابند.

هوبرت لیم، استاد دانشگاه شهرهای دوقلوی مینه‌سوتا میگوید: بسیاری از مردم از طب سوزنی یا تحریک الکتریکی برای تغییر فعالیت مغز جهت تحمل درد استفاده می‌کنند. تحقیقات نشان می دهد که وقتی این روش را با صدا ترکیب می کنید، مغز بیشتر فعال  می شود.

 

کوری گلوکنر نویسنده در مقاله اش بیان میکند: “درد مزمن برای بسیاری از مردم یک مشکل بزرگ است و اکثر آنها قابل درمان نیست.”
محققان قصد دارند جهت بررسی درمان بیماری‌های مختلف عصبی این روش را ادامه دهند و همچنین موسیقی درمانی را نیز در آینده ادغام کنند تا ببینند چگونه می‌توانند قشر حسی بدنی را اصلاح نمایند.

مؤسساتی مانند مرکز معنویت و شفای دانشگاه مینه‌سوتا یا مرکز ملی سلامتNIH به موسیقی درمانی نیز میپردازند هم چنین انها اعتقاد دارند ترکیب روش‌های دیگر با روش‌های سنتی مانند طب سوزنی برای بهبود این نوع درد های مزمن مفید میباشد.

برای مثال فناوری صدای غیرتهاجمی توسعه یافته در دانشگاه میشیگان، تومورهای کبدی را در موش‌ها تجزیه می‌کند، سلول‌های سرطانی را می‌کشد و سیستم ایمنی را برای جلوگیری از گسترش بیشتر تحریک می‌کند  پیشرفتی که می‌تواند منجر به بهبود نتایج سرطان در انسان شود.

نتایج کاربردی موسیقی در درمان درد

این درمان که هیستوتریپسی نامیده می‌شود، امواج را به صورت غیرتهاجمی متمرکز می‌کند تا بافت هدف را با دقت میلی‌متری تخریب کند. این تکنیک نسبتا جدید در حال حاضر در آزمایش سرطان کبد انسانی در ایالات متحده و اروپا استفاده می شود.

سرطان کبد  یکی از ده علل اصلی مرگ و میر ناشی از سرطان در سراسر جهان و در ایالات متحده میباشد.

محققان امیدوارند که یافته های آنها منجر به یافتن راهی ایمن تر و در دسترس تر نسبت به روش های دارویی برای درمان درد مزمن باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!