ماده شیمیایی آزمایشگاهی دی متیل جیوه (Dimethylmercury) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات دی متیل جیوه (Dimethylmercury)

دی متیل جیوه (CH3)2Hg)یک ترکیب ارگانومرکوری بسیار سمی است. دی متیل جیوه یک مایع بسیار فرار، واکنش پذیر، قابل اشتعال و بی رنگ، یکی از قوی ترین نوروتوکسین های شناخته شده است، با مقدار کمتر از ۰.۱ میلی لیتر قادر به ایجاد مسمومیت شدید با جیوه و در نتیجه مرگ است و به راحتی از طریق پوست جذب می شود. دی متیل جیوه قادر است در بسیاری از مواد از جمله ترکیبات پلاستیکی و لاستیکی نفوذ کند. بوی کمی شیرین دارد. این ترکیب یکی از اولین آلی فلزات گزارش شده بود که نشان دهنده پایداری قابل توجه آن است.

کاربردهای دی متیل جیوه

دی متیل جیوه به دلیل خطرات موجود در حال حاضر کاربرد کمی دارد. مانند بسیاری از متیل آلی فلزات، یک عامل متیل کننده است که می تواند گروه های متیل خود را به یک مولکول آلی اهدا کند. با این حال، توسعه نوکلئوفیل های با سمیت کمتر مانند دی متیل روی و تری متیل آلومینیوم، و معرفی متعاقب آن معرف های گریگنارد (هالیدهای آلی فلزی)، اساساً این ترکیب را در شیمی آلی منسوخ کرده است. قبلاً برای واکنش‌هایی که در آن کاتیون متیل جیوه به مولکول هدف پیوند می‌خورد و باکتری‌کش‌های قوی تشکیل می‌داد، مورد مطالعه قرار گرفت.

با این حال، تجمع زیستی و سمیت نهایی متیل جیوه تا حد زیادی باعث شده است که برای این منظور به نفع ترکیبات اتیل جیوه و دی اتیل جیوه کمتر سمی، که عملکرد مشابهی را بدون خطر تجمع زیستی انجام می دهند، کنار گذاشته شود. در سم شناسی، هنوز هم به عنوان سم مرجع کاربرد محدودی پیدا می کند. همچنین برای کالیبره کردن ابزار NMR برای تشخیص استفاده می شود، اگرچه دی اتیل جیوه و نمک های جیوه کمتر سمی در حال حاضر ترجیح داده می شوند.

مشخصات دی متیل جیوه

 

کاتالوگ نامبر۳۲۸۰۸۱
نام لاتین Dimethylmercury
نام فارسیدی متیل جیوه
نام مشابهMethylmercury
Cas No۵۹۳-۷۴-۸
فرمول شیمیایی(CH3)2Hg
گرید ماده۰.۹۵
وزن مولکولی۲۳۰.۶۶
شرایط نگهداریدمای اتاق

 

نحوه خرید دی متیل جیوه

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت، انواع محلول بافر و ماده آزمایشگاهی دی متیل جیوه (Dimethylmercury) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت Dimethylmercury

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

دی متیل جیوه (Dimethylmercury) سیگما آلدریچ | دایا اکسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!