کاربندازیم (Carbendazime) از دیگر مواد آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ است که در این مطلب قصد داریم بطور جزئی تر بررسی کنیم.

 کاربندازیم Carbendazime چیست

کاربندازیم یک قارچ کش وسیع الطیف سیستمیک است که در سراسر جهان علیه بیماریهای مختلف قارچی محصولات کشاورزی استفاده می شود. گزارش شده است که اثرات مضر بر سلولهای تروفوبلاست جفت انسانی دارد. الگوی پراکندگی و ارزیابی خطر کاربندازیم و مانکوزب در میوه های انبه گزارش شده است. تأثیر کاربندازیم (متیل ۲-بنزیمیدازول کاربامات) بر بیضه ، مجاری آوران و اسپرم موش بالغ مشخص شده است. روش تعیین سریع و حساس (متیل بنزیمیدازول-۲-یلکاربامات ، MBC) در نمونه های آب و خاک با استفاده از میکرو استخراج مایع مایع پراکنده (DLLME) همراه با HPLC با تشخیص فلورسانس ایجاد شده است. سینتیک واکنش تغییر شکل قارچ کش کاربندازیم ناشی از رادیکال هیدروکسیل تولید شده توسط فوتولیز UV H2O2 مطالعه شده است.

این ماده یک قارچ کش سیستمیک بنزیمیدازول، به طور مکرر برای کنترل بیماری های گیاهی از جمله بیماری های تولید شده توسط خاک، در طول یک فصل رشد استفاده می شود. همچنین برای کنترل طیف گسترده ای از بیماری های قارچی مانند کپک، لکه،  سوختگی، پوسیدگی در انواع محصولات زراعی استفاده می شود.

 کاربرد کاربندازیم Carbendazime

این ماده (متیل ۲-بنزیمیدازولاربامات ، متیل بنزیمیدازول-۲-یلکاربامات) در مطالعات زیر از  استفاده شده است:

  • به عنوان کنترل مثبت در روش تماس مستقیم (روش مهار رشد شعاعی میسلیوم).
  • به عنوان آفت کش و اثر آن بر پاسخ رونویسی Enchytraeus albidus مطالعه شده است.
  • به عنوان یک ترکیب ضد قارچی با طیف گسترده ، برای مطالعه عملکرد ضد باکتری داروهای ضد سل در برابر مایکوباکتریوم توبرکلوزیس در محیط کشت آبگوشت دوبوس.

مشخصات ماده

کاتالوگ نامبر۳۷۸۶۷۴
نام لاتین Carbendazim
نام فارسیکاربندازیم
نام مشابهMethyl benzimidazol-2-ylcarbamate, BCM, Methyl 2-benzimidazolecarbamate
Cas no۱۰۶۰۵-۲۱-۷
فرمول شیمیاییC9H9N3O2
درصد خلوص۰.۹۷
وزن مولکولی۱۹۱.۱۹
شرایط نگهداریStore in cool place

نحوه خرید کاربندازیم Carbendazime

شرکت دایا اکسیر  با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پروژه های تحقیقاتی، ماده آزمایشگاهی تکاربندازیم (Carbendazime) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است.

نحوه عملکرد Carbendazime

نحوه عملکرد این ماده شامل تداخل در بیوسنتز DNA در طول تقسیم سلولی قارچی است. از آنجایی که بنومیل و تیوفانات-متیل دارای حالت عملکرد بسیار خاص هستند، سویه های مقاومی از پاتوژن های قارچی ایجاد شده اند.

چگونه Carbendazime را حل کنیم؟
این ماده به صورت جامد کریستالی عرضه می شود.Carbendazime در حلال های آلی مانند اتانول، DMSO و دی متیل فرمامید (DMF) محلول است که باید با گاز بی اثر تصفیه شود.

قیمت کاربندازیم Carbendazime

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب برای خرید سیگما آلدریچ می باشد.

کاربندازیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!