ماده شیمیایی آزمایشگاهی اکسید زیرکونیوم IV که به انگیسی (Zirconium(IV) oxide) می باشد از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات اکسید زیرکونیوم IV

الیاف تیتانات زیرکونات سرب اصلاح شده با لانتانوم (PLZT) با قطر حدود ۳۰۰ میکرون با روش پردازش ترموپلاستیک تولید شد.

دی‌اکسید زیرکونیوم (به انگلیسی: Zirconium dioxide) که با نام زیرکونیا نیز شناخته می‌شود، یک اکسید سفید کریستالی از زیرکونیم است. بادلیت (Baddeleyite) با ساختار کریستالی مونوکلینیک، متداول‌ترین شکل آن در طبیعت است که بسیار نادر است. نوعی زیرکونیای آلایش شده با ساختاری مکعبی با نام زیرکونیای مکعبی (Cubic zirconia) در رنگ‌های مختلف به صورت مصنوعی تولید می‌شود که در زیورآلات به عنوان گوهر یا الماس بدلی استفاده می‌شود.

کی از روش‌های نسبتاً مستقیم تولید زیرکونیا از سنگ معدنی بادلیت است. در اولین قدم و با جداسازی مکانیکی به زیرکونیا با خلوص ۹۶٪ می‌رسیم؛ جداسازی مغناطیسی خلوص ۹۹٪ را حاصل می‌کند و در ادامه کار با یک سری عملیات‌های شیمیایی ماده ای با خلوص بالاتر نیز قابل دست یابی است.

روش دیگر، تولید زیرکونیا از زیرکون (زیرکونیوم سیلیکات) است که فرایند نسبتاً پیچیده‌ای دارد. در این روش با روش‌های متفاوت باید تجزیه صورت گیرد و هرکدام از این روش‌های متغیر هستند بنابراین بسیار دور از انتظار است که دو شرکت تولیدکننده یک مسیر یکسان را دنبال کنند.

کاربردهای ماده اکسید زیرکونیوم IV

  • کامپوزیت زیرکونیا- مولایت
  • کامپوزیت زیرکونیا- آلومینا
  • زیرکونیا به عنوان رنگ سرامیکی و اپک کننده
  • زیرکونیا به عنوان ساینده
  • زیرکونیا به عنوان دیرگداز
  • زیرکونیا جایگزین قالب و ابزار فلزی
  • زیرکونیا به عنوان ماده الکترونیکی
  • زیرکونیا در دندان پزشکی

مشخصات ماده اکسید زیرکونیوم IV

 

کاتالوگ نامبر۲۳۰۶۹۳
نام لاتین Zirconium(IV) oxide
نام فارسیاکسید زیرکونیوم (IV)
نام مشابهZirconia
Cas no۱۳۱۴-۲۳-۴
فرمول شیمیاییZrO2
گرید مادهpowder, 5 μm, 99% trace metals basis
وزن مولکولی۱۲۳.۲۲
شرایط نگهداریدمای اتاق

 

نحوه خرید اکسید زیرکونیوم IV

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادیAnti-CD8a (Mouse), clone 53-6.7 با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت Zirconium(IV) oxide

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

اکسید زیرکونیوم IV سیگما آلدریچ | دایا اکسیر

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!