ماده شیمیایی آزمایشگاهی ال-آسکوربیک اسید (L-Ascorbic acid) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب کاربردها، مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات ال-آسکوربیک اسید (L-Ascorbic acid)

ال-آسکوربیک اسید یا اسکوربیک اسید یک ترکیب آلی طبیعی است که ویژگی های آنتی اکسیدانی دارد. جامدی به رنگ سفید، ولی نمونه های غیر خالص آن می توانند به رنگ زرد هم به نظر آیند. این ترکیب آلی به راحتی در آب حل می شود تا محلول های اسیدی با قدرت متوسط به وجود آورد. اسید اسکوربیک شکلی از ویتامین C است. در آغاز این ماده اسید L-hexuronic نامیده می شد ولی هنگامی که معین شد در حیوانات فعالیت ویتامین C را دارد (ویتامین C به عنوان یک فعال ویتامینی نه به عنوان یک ماده ی خاص تعریف می شود) تغییر نام آن توصیه شد. به خاطر این که این اسید از گلوکز مشتق می شود، تعداد زیادی از حیوانات (غیر انسان) توانایی تولید آن را دارند، ولی در مقابل در رژیم غذایی انسان ها باید دیده شود.

کاربردهای ال-آسکوربیک اسید

ال-آسکوربیک اسید و نمک های سدیم، پتاسیم و کلسیم آن به شکل مرسومی به عنوان افزودنی های غذایی آنتی اکسیدانی استفاده می شوند. این ترکیبات توانایی حل شدن در آب را دارند و در نتیجه قادر به حفاظت از چربی ها در برابر اکسیداسیون نیستند، به همین جهت از استر های حلال در چربی این اسید می شود به همراه اسید های چربی زنجیره طویل به عنوان آنتی اکسیدان های غذایی استفاده کرد . اسید اسکوربیک در گیاهان و حیوانات به چشم می خورد که تولید آن در این موجودات از گلوکز صورت می گیرد. حیوانات باید یا آن را تولید و یا بخورند، در غیر این صورت کمبود ویتامین C ممکن است باعث بروز بیماری به اسم scurvy شود که می تواند در نهایت منجر به مرگ نیز شود. خزندگان و رده های قدیمی تر از پرندگان اسید اسکوربیک را در کلیه های خود تولید می کنند. رده های جدید تر پرندگان و اکثر پستاندارد اسید اسکوربیک را در کبد خود سنتز می کنند که در آنجا برای تبدیل گلوکز به اسکوربیک اسید نیاز به آنزیم اکسیداز ال – گلونولاکتوناست.

مشخصات ال-آسکوربیک اسید (L-Ascorbic acid)

 

فروش ماده آزمایشگاهی

کمپانی سازنده

سیگما آلدریچ Sigma Aldrich

نمایندگی فروش سیگما آلدریچ

شرکت دایا اکسیر جم

راهنمای مشخصات ماده آزمایشگاهی

نام محصول

L-Ascorbic acid

نام های مشابه

L-Threoascorbic acid, Antiscorbutic factor, Vitamin C

Catalog No

A7506

CAS Number

۵۰-۸۱-۷

فرمول شیمیایی

C۶H۸O۶

گرید ماده

reagent grade, crystalline

وزن مولکولی

۱۷۶.۱۲g/mol

شرایط نگهداری

Store in cool place

بسته بندی

۱kg, 25g, 100g, 500g, 5kg

نحوه خرید ال-آسکوربیک اسید

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت و انواع بافرهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت L-Ascorbic acid

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

ماده ال-آسکوربیک اسید (L-Ascorbic acid) سیگما آلدریچ | دایا اکسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!