ماده شیمیایی آزمایشگاهی ائوزین وای (EosinY) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

ائوزین وای (EosinY) چیست؟

ائوزین Eosin یک رنگ فلورسنت قرمز است که از واکنش برم با فلورسین حاصل می‌شود. این رنگ می‌تواند برای رنگ کردن سیتوپلاسم، کلاژن و فیبرهای ماهیچه ای جهت معاینه در زیر میکروسکوپ مورد استفاده قرار گیرد. بخشهایی که در مشاهده زیر میکروسکوپ به آسانی با ائوزین رنگ می‌پذیرند، اصطلاحاً ائوزینوفیلیک eosinophilic نامیده می‌شوند.

در حقیقت دو ترکیب بسیار نزدیک به هم وجود دارند که معمولاً به عنوان ائوزین از آنها یاد می‌شود. اغلب اوقات اصطلاح ائوزین درباره ائوزین وای (ý eosin) مورد استفاده قرار می‌گیرد (ý eosin همچنین به عنوان‌های زیر نیز شناخته می‌شود: ائوزین زرد یا همان eosin yellowish، ائوزین قرمز اسیدی ۸۷ یا همان Acid Red ۸۷، نوع CI ۴۵۳۸۰، برم ائوزین bromoeosine، اسید بروموفلورسیک bromofluoresceic و سرانجام D&C Red شماره ۲۲)، این نوع ائوزین طرح یا قالب تا حدودی مایل به زرد رنگ دارد. ترکیب دیگر ائوزین، ائوزین نوع بی یا همان eosin B می‌باشد (این نوع ائوزین با عناوینی چون این موارد شناخته می‌شود: ائوزین مایل به آبی یا همان eosin bluish، ائوزین قرمز اسیدی ۹۱ یا همان Acid Red ۹۱، نوعCI ۴۵۴۰۰، ائوزین سافروزین Saffrosine، ائوزین ارغوانی یا همان Eosin Scarlet، یا نوع قرمز شاهنشاهی)، این نوع ائوزین طرحی به رنگ آبی بسیار کم رنگ یا مایل به آبی دارد. ائوزین‌های هر دو رنگ قابل تعویض با یکدیگر هستند، و استفاده از هر کدام از آنها بر حسب ترجیح یا سنت و روش معمول انجام می‌پذیرد.

کاربرد ائوزین وای

ائوزین اغلب به عنوان یک رنگ آمیزی کننده متقابل یا counterstain در همراهی با هماتوکسیلین haematoxylin در جریان رنگ آمیزی هماتوکسیلین-ائوزین (haematoxylin و eosin) یا همان رنگ آمیزی H&E مورد استفاده قرار می گیرد.

این نوع رنگ آمیزی با استفاده از ظروف مخصوص خود یکی از شایع‌ترین روش‌ها یا تکنیک‌های رنگ آمیزی مورد استفاده در بافت‌شناسی است. در بافتی که با هماتوکسیلینhaematoxylin و eosin آغشته شده باشد، سیتوپلاسم به رنگ صورتی نارنجی و هسته به صورت تیره رنگ، یا به رنگ آبی یا بنفش نشان داده می‌شود. همچنین با رنگ آمیزی Eosin، سلول‌های قرمز خون به رنگ شدیدا قرمز نشان داده می‌شوند. Eosin یک رنگ اسیدی است و بخش اصلی یا اساسی هر سلول، یعنی سیتوپلاسم آن را نشان می‌دهد. گرچه هماتوکسیلین یک رنگ اولیه یا پایه‌ای است و در قسمت‌های اسیدی سلول مانند هسته، جاهایی را که اسیدهای نوکلئیک (دی ان ای DNA و آر ان ایRNA) در آنها متمرکز شده ‌است را نشان می‌دهد.

در رنگ آمیزی، نوع ائوزین وای یا همان ý eosin، به طور معمول با غلظت ۱ تا ۵ درصد وزن مناسب در حجمی از آب یا اتانول محلول می‌گردد. [نیاز به ویرایش] ضمناً برای جلوگیری از رشد کپک در این محلول آبی، گاهی اوقات اندکی تیمول thymol نیز بدان اضافه می‌شود. غلظت بسیار پائین (نیم درصدی) از اسید استیک معمولاً رنگ قرمز عمیق‌تری در رنگ آمیزی به بافت می‌بخشد.

مشخصات ائوزین وای (EosinY)

 

فروش ماده آزمایشگاهی

کمپانی سازنده

شرکت سیگما آلدریچ  Sigma Aldrich

نمایندگی sigma Aldrich

شرکت دایا اکسیر جم

راهنمای مشخصات ماده آزمایشگاهی

نام محصول

Eosin Y

نام های مشابه

۲′,۴′,۵′,۷′-Tetrabromofluorescein, Acid Red 87, Bromo acid J. TS, XL, or XX, Bromofluorescein, Bronze Bromo ES, Eosin yellowish, Solvent red 43

Catalog No

E4009

CAS Number

۱۵۰۸۶-۹۴-۹

فرمول شیمیایی

C۲۰H۸Br۴O۵

گرید ماده آزمایشگاهی

Dye content ~99 %

وزن مولکولی

۶۴۷.۸۹

شرایط نگهداری

Store in cool place

بسته بندی

۵g,25g

 

نحوه خرید ائوزین وای

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت، انواع محلول بافر و ماده آزمایشگاهی ائوزین وای (EosinY) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت EosinY

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

ائوزین وای (EosinY) سیگما آلدریچ | دایا اکسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!