آنتی بیوتیک آمپی سیلین سدیم (Ampicillin) گرید آزمایشگاهی از جمله آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی موجود در شرکت دایا اکسیر می باشد. در این مطلب به کاربردها، مشخصات دقیق و نحوه خرید این آنتی بیتوتیک پرداخته شده است.

توضیحات آمپی سیلین سدیم

آمپی سیلین سدیم یک آنتی بیوتیک پنی سیلین بتالاکتام با طیف وسیع، نیمه مصنوعی و دارای فعالیت باکتری کش است. آمپی سیلین از سال ۱۹۶۱ به طور گسترده برای درمان عفونت های باکتریایی استفاده شده است. تا قبل از معرفی آمپی سیلین توسط شرکت انگلیسی Beecham، درمان با پنی سیلین تنها بر روی ارگانیسم های گرم مثبت مانند استافیلوکوک و استرپتوکوک موثر بود. آمپی سیلین (که در ابتدا با نام Penbritin نامگذاری شده بود)  فعالیت خود را در برابر ارگانیسم های گرم منفی نیز نشان داد.

آمپی سیلین برای درمان عفونت های بسیاری از باکتری های گرم مثبت و گرم منفی استفاده می شود. آمپی سیلین سدیم اولین پنی سیلین “طیف گسترده” با فعالیت علیه باکتری های گرم مثبت از جمله استرپتوکوک پنومونیه(Streptococcus pneumoniae)، استرپتوکوک پیوژنز(Streptococcus pyogenes)، برخی از سویه های استافیلوکوکوس اورئوس(Staphylococcus aureus) بود. این آنتی بیوتیک یکی از معدود آنتی بیوتیک هایی است که در برابر Enterococcus faecalis و E.faecium که مقاوم به دارو هستند، تاثیرگذار است.

آمپی سیلین برای درمان برخی عفونت‌های ناشی از باکتری‌ مانند مننژیت (عفونت غشاهای اطراف مغز و نخاع)، عفونت های گلو، سینوس ها، ریه ها، اندام های تناسلی، مجاری ادراری و دستگاه گوارش استفاده می‌شود. آمپی سیلین سدیم در گروه پنی سیلین آنتی بیوتیک های بتالاکتام قرار دارد و بخشی از خانواده آمینوپنی سیلین ها می باشد. از نظر فعالیت تقریباً مشابه آموکسی سیلین است. گروه آمینه که هم روی آمپی سیلین و هم در آموکسی سیلین وجود دارد، به این آنتی بیوتیک ها کمک می کند تا از منافذ غشای خارجی باکتری های گرم منفی مانند E. coli عبور کنند.

آمپی سیلین قادر است به باکتری های گرم مثبت و برخی از باکتری های گرم منفی نفوذ کند. آمپی سیلین به عنوان یک مهار کننده برگشت ناپذیر آنزیم ترانس پپتیداز عمل می کند که توسط باکتری ها برای ساختن دیواره سلولی مورد نیاز است. سومین و آخرین مرحله سنتز دیواره سلولی باکتری در شکافت دوتایی را مهار می کند که در نهایت منجر به لیز سلولی می شود. بنابراین، آمپی سیلین سدیم معمولا باکتریولیتیک است.

مکانیسم اثر آمپی سیلین سدیم

نحوه اثر ضد میکروبی بتالاکتام روی ارگانیسم های حساس را می توان یک فرآیند دو مرحله ای در نظر گرفت: در مرحله اول، دارو به گیرنده های اولیه به نام پروتئین های متصل به پنی سیلین متصل به غشاء (PBPs) متصل می شود. این پروتئین‌ها نقش‌های حیاتی در شکل‌گیری مورفوژنتیک مرتبط با چرخه سلولی ساختار پپتیدوگلیکان دیواره سلولی دارند. بنابراین، غیرفعال کردن PBP ها توسط آنتی بیوتیک های متصل، اثرات مهارکننده فوری بر عملکرد آنها دارد.

 

مکانیسم اثر آمپی سیلین | دایا اکسیر

 

مرحله دوم شامل اثرات فیزیولوژیکی ناشی از این تعامل رسپتور-لیگاند است. PBPs در مراحل پایانی سنتز پپتیدوگلیکان در دیواره سلولی نقش دارند. از آنجایی که پپتیدوگلیکان یکپارچگی دیواره سلولی را که در یک محیط هیپوتونیک قرار دارد حفظ می کند، اختلال در آن باعث لیز و مرگ سلولی می شود.

کاربردهای آمپی سیلین سدیم

در حالی که این آنتی بیوتیک در محیط کشت مایع، باکتری‌کش در نظر گرفته می‌شود و باعث لیز یا پاره شدن سلول‌ها می‌شود، اما در محیط جامد باکتریواستاتیک است و به سلول‌های حساس اجازه می‌دهد تا به صورت اسفروپلاست‌ های زنده با دیواره‌های سلولی آسیب‌دیده وجود داشته باشند تا زمانی که آمپی‌سیلین در محیط تجزیه شود و به رشد سلول ادامه دهد. این آنتی بیوتیک توسط ژن مقاومت آمپی سیلین موجود در بسیاری از وکتورهای کلونینگ غیر فعال می شود.

آمپی سیلین سدیم اغلب به عنوان یک عامل انتخابی در زیست شناسی مولکولی برای تایید جذب ژن ها (به عنوان مثال: پلاسمیدها) توسط باکتری ها (به عنوان مثال E. coli) استفاده می شود. ژنی که قرار است با ژن کد کننده مقاومت آمپی سیلین در یک باکتری قرار داده شود (در E. coli، معمولاً ژن bla (TEM-1) که بتالاکتاماز را کد می کند، جفت می شود). سپس باکتری های مورد نظر را روی محیطی حاوی آمپی سیلین رشد می دهند. تنها باکتری هایی که با موفقیت ژن های مورد نظر را می گیرند، مقاوم به آمپی سیلین می شوند و بنابراین حاوی ژن مورد نظر دیگر نیز هستند.

مشخصات آمپی سیلین سدیم

 

نام لاتین Ampicillin Sodium
نام فارسیآمپی سیلین سدیم
Cas No۶۹-۵۲-۳
فرمول شیمیاییC16H18N3O4SNa
وزن مولکولی۳۷۱.۴
شرایط نگهداری۲-۸°C

 

نحوه خرید آمپی سیلین سدیم

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت، انواع محلول بافر و آنتی بیوتیک آزمایشگاهی آمپی سیلین سدیم با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت Ampicillin Sodium

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه آنتی بیوتیک های با گرید آزمایشگاهی، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

آمپی سیلین سدیم (Ampicillin Sodium) - آنتی بیوتیک آزمایشگاهی | دایا اکسیر

6 دیدگاه در خرید آمپی سیلین سدیم (Ampicillin Sodium) – آنتی بیوتیک آزمایشگاهی

  1. فرنوش باباپور says:

    وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم آنتی بیوتیک های ایمی پنم ، جنتامایسین، سفوکستین ، کلستین و آمپی سیلین رو موجود دارید؟

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      به غیر از کلستین مابقی موارد موجود میباشد. جهت دریافت قیمت با کارشناسان دفتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!