ماده شیمیایی آزمایشگاهی هیدروکسید سدیم (Sodium hydroxide pellets) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب، توضیحات، کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات ماده هیدروکسید سدیم (Sodium hydroxide pellets)

سدیم هیدروکسید Sodium hydroxide یا کاستیک سودا Caustic Soda یا سود سوزآور با فرمول شیمیایی NaOH که ماده‌ای جامد و سفیدرنگ با دمای ذوب ۳۱۸ درجه سانتی‌گراد و چگالی ۲.۱۳ می‌باشد. این ماده، به آسانی می‌تواند رطوبت هوا را جذب نماید و به همین دلیل، باید هنگام حمل و نقل، تحت پوشش‌های حفاظتی لازم قرار گیرد. این ترکیب، در تماس با پوست، دارای اثر خورندگی است و برای جلوگیری از اثرات سوزانندگی آن، هنگام استفاده باید مورد توجه قرار گیرد.

هیدروکسید سدیم sodium hydroxide محصول پتروشیمی می باشد و سالیانه حجم بسیار زیادی از آن در کشورهای مختلف تولید می شود. هیدروکسید سدیم با نام های شیمیایی سود سوزآور، سود کاستیک، سود پرک و به صورت مایع با نام سود مایع شناخته می شود که بیشترین کاربرد آن برای تولید صابون و مواد شوینده است. هیدروکسید سدیم در انواع مختلفی تولید می شود که عبارتند از سود پرک ۹۸ درصد، سود گرانول و هیدروکسید سدیم پودری که هر یک برای استفاده خاصی تولید می شود.

همچنین عمل توزین این ماده شیمیایی باید به سرعت انجام شود زیرا با جذب رطوبت هوا وزن سدیم هیدروکسید افزایش می بابد. آبپوش‌های آن شناخته شده‌اند و محلول قلیایی قوی در آب پدید می‌آورد، یعنی در آب بطور کامل به یون‌های تشکیل دهنده‌اش (+Na و -OH) تفکیک می‌شود. هیدروکسید سدیم کاربرد بسیار زیادی در صنایع دارد و همین دلیل عامل تولید سالیانه میلیون ها تن از آن در سراسر جهان است.

NaoH چیست؟

NaoH فرمول شیمیایی سدیم هیدروکسید (سود پرک) است. این محصول در صنعت با نام های سود کاستیک، سود مایع، سود سوزآور شناخته می شود.

تفاوت سود مایع و سود پرک

سود پرک یا هیدروکسید سدیم NaOh قابل حل در آب است. وقتی این ماده در آب حل می گردد با نام سود مایع عرضه می گردد و سود مایع بسیار پر کاربرد در صنایع است. از جمله صنایع رنگرزی، تولید کارتن، کاغذ سازی، تولید چرم، باطری سازی، صنایع دارو سازی، صنایع غذایی، شیشه سازی، صابون سازی، صنایع فلزی، الکل سازی.

کاربرد ماده هیدروکسید سدیم

سدیم هیدروکسید، به عنوان یک باز قوی، یکی از مواد شیمیایی صنعتی بسیار مهم به‌شمار می‌رود. برای نمونه، تولید سود در سال ۱۹۸۰ در آمریکا، ۱۲ میلیون تن بوده‌است. در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارد، از جمله در تولید مواد شیمیایی، ابریشم مصنوعی، خمیر کاغذ و کاغذ، در تولید رنگ، آلومینیوم، مواد پتروشیمی و پارچه، صابون و مواد شوینده بکار می‌رود.

همچنین در آزمایشگاه‌ها برای تعیین غلظت اسیدهای مجهول درتیتراسیون اسید- باز از محلول قلیایی سدیم هیدروکسید استاندارد استفاده می‌شود. متأسفانه در صنایع غذایی از این ماده جهت تلخی زدایی از زیتون استفاده می‌شود که ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت مصرف‌کنندگان بگذارد. سود سوزآور در دو نوع مایع و جامد در کارخانجات تولید می‌شود لذا سود مایع با خلوص ۵۰ درصد و ۳۳ درصد وجود داردو کیفیت بالایی داشته و برای صادرات معمولاً از سود مایع استفاده می‌شود البته سود مایع بخاطر قیمت نازلتر بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

باید توجه داشت که کاربردهای سود کاستیک پرک در صنعت بسیار وسیع است، صنایع مختلف با رویکردهای مختلف از این ماده استفاده می‌نمایند، برخی از این صنایع عبارتند از:

  • صنایع رنگرزی
  • تولید کارتن و کاغذ
  • صنایع چرم و نساجی
  • صنایع نفت و گاز و پترو شیمی
  • خنثی‌سازی اسید و باطری سازی
  • چربی گیرها و سایر صنایع وابسته
  • صنایع غذائی، صنایع شیر، کنسرو سازی
  • نوشابه سازی، کارخانه قند و شکر، کارخانه روغن
  • صنایع دارو سازی، الکل‌سازی و آرایشی و بهداشتی
  • صنایع فلزی و تولید شیشه روی، آلومینیوم، گالوانیزه و آبکاری
  • سود پرک کاربرد فراوانی در صنعت نفت و گاز دارد
  • سود پرک کاربرد فراوانی در صنایع نظامی دارد
  • سود پرک برای صنایعی که با عوامل بیماری‌زا مواجه می‌شوند هم کاربرد دارد
  • سود پرک در صنعت پلیمر و پت هم مصرف فراوانی دارد لذا به عنوان چربی بر نیز استفاده می‌شود

مشخصات ماده Sodium hydroxide pellets

 

فروش ماده آزمایشگاهی

کمپانی سازنده

شرکت مرک Merck

نمایندگی Merck

شرکت دایا اکسیر جم

راهنمای مشخصات ماده آزمایشگاهی

نام محصول

Sodium hydroxide pellets

نام های مشابه

Soda caustic

Catalog No

۱۰۶۴۸۲

CAS Number

۱۳۱۰-۷۳-۲

فرمول شیمیایی

HNaO

گرید ماده آزمایشگاهی

Ph Eur,BP,FCC,JP,NF,E 524

چگالی

۲.۱۳g/cm3

وزن مولکولی

۴۰.۰۰g/mol

شرایط نگهداری

Store at +5°C to +30°C

بسته بندی

۱kg,5kg

 

نحوه خرید هیدروکسید سدیم

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت، انواع محلول بافر و ماده آزمایشگاهی هیدروکسید سدیم (Sodium hydroxide pellets) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت Sodium hydroxide pellets

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

ماده هیدروکسید سدیم (Sodium hydroxide pellets) مرک | دایا اکسیر

2 دیدگاه در خرید ماده هیدروکسید سدیم (Sodium hydroxide pellets) مرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!