محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار ((PDA)Potato dextrose agar) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی  را بخوانید.

توضیحات محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار

پوتیتو دکستروز آگار (PDA) برای کشت قارچ استفاده می شود. (PDA) یک محیط عمومی برای مخمرها و کپک ها است که می تواند با اسید یا آنتی بیوتیک برای مهار رشد باکتری ها مکمل شود. برای روش های پلیت شماری برای غذاها، محصولات لبنی و تست لوازم آرایشی توصیه می شود. PDA را می توان برای رشد مخمرها و کپک های مهم بالینی استفاده کرد. پایه غنی از مواد مغذی (تزریق سیب زمینی) باعث افزایش هاگ و تولید رنگدانه در برخی درماتوفیت ها می شود.

کاربرد محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار

  • PDA برای تشخیص مخمرها و کپک ها در محصولات لبنی و غذاهای آماده استفاده می شود.
  • همچنین ممکن است برای کشت مخمرها و کپک ها از نمونه های بالینی استفاده شود.
  • PDA  با TA (اسید تارتاریک) برای بررسی میکروبی مواد غذایی و محصولات لبنی توصیه می شود.

مشخصات محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار

نام لاتینPotato dextrose agar(PDA)
نام فارسیپوتیتو دکستروز آگار
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت PDA

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

پوتیتو دکستروز آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!