شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی دایا اکسیر با سرویس دهی گسترده و خدمات از طریق راهکارهایی چون رسانه ها، ارتباطات میان مشتریان خرده و مشتریان عمده و همچنین به کارگیری فناوری اطلاعات برای شناخته شدن در بازار، به نحو مطلوب، در خدمت مشتریان میباشد. پشتیبانی از فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی و به دنبال آن، تأمین یک بستر مناسب برای حمل و نقل مناسب، جزو وظایف این شرکت میباشد.

در سال های گذشته تعداد بسیاری از مشاغل دیده شده است که قادر بودند حداقل تا حدودی، مدل تجاری خود را از فروش یک محصول به فروش یک سرویس تغییر دهند. تأسیس شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی،  نیز یک چنین کسب و کاری است که حوزه های مختلفی را تحت پوشش خود قرار می دهد. هر چیزی به عنوان یک سرویس یا خدمات در این شرکت ها ارائه می گردد، مزایای متعددی را برای مشتریان در نظر گرفته است؛ مواردی نظیر سرمایه گذاری اولیه پایین در خرید مواد شیمیایی و فروش، هزینه های قابل پیش بینی در بازاریابی محصولات، عدم دردسر برای نگهداری مواد شیمیایی خریداری شده برای تامین کنندگان و خرده فروشان مواد شیمیایی آزمایشگاهی، نمونه هایی از خدماتی است که در بسیاری از معتبرترین مراکز و شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی از جمله نمایندگی دایا اکسیر ارائه می شوند.

بنابراین آیا فکر کرده اید این مزایا و خدمات در مورد صنعت و کسب و کار مواد شیمیایی آزمایشگاهی دقیقاً به چه صورت خواهد بود؟ در واقع سه سؤال مهم وجود دارد که به نظر می رسد باید مورد بررسی قرار گیرند. این پرسش ها به صورت زیر مطرح شده اند:

(۱) آیا رویکرد فوق، توانایی کار گسترده برای صنایع شیمیایی و شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را دارد و – در این صورت – در چه  مواردی قابل اجرا است؟

(۲) چگونه فناوری های دیجیتالی و هوشمند می توانند به شرکت های شیمیایی کمک کنند تا به یک مدل تجاری مبتنی بر خدمات تغییر یابند؟

(۳) شرکت های شیمیایی چه چیزی را باید در نظر بگیرند تا شانس موفقیت در این تغییر را به حداکثر برسانند؟

در ادامه مطلب زیر، پیرامون این بحث صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

خدمات و سرویس دهی در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خدمات تأمین مواد شیمیایی در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی ایده جدیدی نیست و هم اکنون نیز در جامعه وجود دارد. بسیاری از برندهای شیمیایی را می شناسیم که توسط شرکت های بازرگانی و خرده فروشان به مصرف کنندگان فروخته می شوند. برندهایی معتبر از مواد آزمایشگاهی نظیر مواد سیگما آلدریچ sigma aldrich، مرک آلمان و …، الان نیز در میان مراکز تحقیقاتی، شناخته شده هستند. دانشگاه ها، مراکز دانش بنیان و آزمایشگاه های کنترل کیفیت، مهم ترین بازارهای هدف برای محصولات و خدمات شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستند.

مهمترین مزیت بخش سرویس دهی شرکت ها برای فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، امکان ایجاد ارتباط نزدیک با مشتری از طریق مکانیسم های مختلف فروش است؛ این عوامل برای تثبیت جریان عرضه کالاهای فیزیکی و پایین نگه داشتن فشار رقابتی بسیارمؤثر عمل می کند. در تمام این حالت ها، در یک وضعیت ایده آل، یک یا چند شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی مجبور هستند با افزایش رقابت، بازارها را در دست بگیرند؛ این فعالیت می تواند مشارکتی و یا مستقل باشد.

هماهنگی سازگاری میان خدمات در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی

طبق برخی از مراجع که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده است، بخش ویژه فروش مواد شیمیایی، حاشیه بسیار بالایی دارد، بنابراین به برنامه های محرک قوی تری نیز نیاز پیدا می کند. خدمات ارائه شده در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای تعدادی از محصولات شیمیایی خاص نظیر گازها و کودهای صنعتی، فرصت های وسیع را در بر نمی گیرد. با این حال، نمی توان خود را به دسته ای از مواد شیمیایی اولیه صنعتی یا آزمایشگاهی محدود کرد.

یکی از دلایل اصلی عدم تقارن بین تهیه کنندگان مواد شیمیایی و مشتریان در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، خدمات فروش و پس از فروش ارائه شده است. اجازه دهید این جمله را اندکی بیشتر توضیح دهیم؛ مواد شیمیایی آزمایشگاهی، تنها درصورتی در بازار با استقبال روبرو می شوند که یک مزیت اقتصادی در مقایسه با مدل های سنتی داشته باشند. این امر فقط درصورتی تحقق می یابد که تأمین کننده بتواند از مواد شیمیایی به شیوه ای استفاده کند که از نظر اقتصادی، مناسب تر باشد. این به نوبه خود فقط در صورتی امکان پذیر است که تأمین کننده از دانش و کنترل بیشتری در مورد فروش و توزیع مواد شیمیایی و ارتباط با مشتری برخوردار باشد.

به طور مثال، اگر تعداد صنایع دانش بنیان در یک منطقه زیاد باشد و بسیاری از آنها دارای تجهیزات جداسازی کروماتوگرافی باشند، لزوماً یک شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی می تواند با ساپورت کردن بخش حلال های شیمیایی، به سود قابل توجهی برسد و کما اینکه این شرکت ها چاره ای جز استفاده از خدمات این مجموعه ندارند!

فقط در صورت استاندارد بودن فرایندها و خدمات در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی، تأمین کننده می تواند ارتباط نزدیک به مشتری داشته باشد و به خوبی بازخوردهای آنها را کنترل و ارزیابی نماید.

فن آوری های دیجیتال و هوشمند، مفید هستند اما نه برای همیشه

یکی از ابزارهایی که یک شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی می تواند از آن برای ارتباطات بهتر با مشتری استفاده کند، فناوری های دیجیتال و هوشمند است. تأمین کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی با این ابزارها می توانند چرخه خرید و فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را همواره به روز نگه دارند. این فناوری ها اکنون تقریباً به مرحله ای رسیده اند تا در هر صورت بر چالش ارتباطات میان فروشنده و مشتری، غلبه کنند.

**شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی چه چیزی را باید در نظر بگیرد تا شانس موفقیت فروش مواد شیمیایی به عنوان یک سرویس را به حداکثر برساند؟

پاسخ، کاملاً واضح است! برای این کار باید فروش مواد شیمیایی را بر روی کاغذ، تجزیه و تحلیل کرد. آیا مواد شیمیایی، شانسی برای موفقیت در بازار دارند؟ چه فرصت هایی برای خرید و فروش وجود دارد؟ مشتریان یک یا چند ماده خاص، چه امتیازاتی را برای خرید، نیازسنجی یا مسایل مالی خرید مورد توجه قرار می دهند؟

ساز و کار واردات مواد شیمیایی

شما به عنوان یک شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید دقیقاً بدانید که در هر دوره در هر سال، نیاز مصرف کنندگان و مشتریان شما چیست و سعی کنید آنها را برطرف نمایید.

به عنوان سخن پایانی، خدمات و سرویس دهی در ” نمایندگی دایا اکسیر شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای فروش مواد شیمیایی، فرصت های جدیدی را برای بسیاری از آنها ایجاد می کند و فناوری های دیجیتالی نیز کلید مهم هستند.

2 دیدگاه در شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی – محصولات و خدمات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!