گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار (GranuCult® Xylose Lysine Deoxycholate agar- (XLD)) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی  را بخوانید.

توضیحات گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

گزیلوز لیزین دزوکسی کولات (XLD) آگار یک محیط انتخابی و افتراقی برای جداسازی، کشت و تمایز میکروارگانیسم‌های گرم منفی روده و تمایز سالمونلا و شیگلا در نمونه‌های بالینی یا مواد غذایی است. XLD آگار به صورت انتخابی با مهار سایر عوامل بیماری‌زای روده‌ای، رشد سالمونلا و شیگلا را افزایش می‌دهد و باکتری‌های روده‌ای گرم منفی را بر اساس تخمیر گزیلوز ، دکربوکسیلاسیون لیزین  و تولید سولفید هیدروژن از تیوسولفات سدیم، متمایز می‌کند.

گزیلوز توسط اکثر باکتری‌های روده‌ای گرم منفی از جمله سالمونلا به سرعت تخمیر می‌شود و باعث اسیدی شدن محیط کشت می‌گردد. در نتیجه شاخص فنول رد را به زرد تبدیل می‌کند.

 

کاربرد گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

از آنجایی که گونه‌های شیگلا از گزیلوز استفاده نمی‌کنند، محیط کشت اسیدی نشده و کلنی‌های قرمز تولید می‌شوند. این ویژگی به تمایز گونه‌های شیگلا کمک می‌کند.

پس از اتمام ذخیره گزیلوز، گونه‌های سالمونلا لیزین را دکربوکسیلات می‌کند و pH را به حالت قلیایی افزایش می‌دهند. در نتیجه مجددا کلنی‌های قرمز رنگی روی گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار ایجاد می‌شود. ارگانیسم هایی که لیزین دکربوکسیلاز منفی هستند، باعث ایجاد pH اسیدی و تولید کلنی‌های زرد می‌شوند.

گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار حاوی عصاره مخمر نیز هست که نیتروژن، کربن و ویتامین‌های مورد نیاز برای رشد ارگانیسم را تأمین می‌کند.

 

مشخصات گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

نام لاتینGranuCult® Xylose Lysine Deoxycholate agar- (XLD)
نام فارسیگزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار
برند های موجود مرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

گزیلوز لیزین دزوکسی کولات آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!