ماده شیمیایی آزمایشگاهی آی سی پی (ICP) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب، توضیحات، کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات ماده آی سی پی (ICP)

ماده آزمایشگاهی آی سی پی مرک در روش آنالیتیکال اسپکتروسکوپی ICP، از یک پلاسمای جفت شده القائی با فرکانس بالا به عنوان منبع نوری استفاده میگردد و برای آنالیز نمونه ها در حالت محلول ایده آل است. تکنیک طیف سنجی Inductively Coupled Plasma – Atomic Emission Spectrometer با حساسیت، دقت و سرعت قابل ملاحظه برای طیف گسترده ای از آنالیز ها از سطوح بسیار ناچیز تا غلظت های بالا مناسب است.

امروزه از دستگاه اسپکترومتر نشر اتمی پلاسمای جفت شده القایی ICP-AES که گاهی اسپکترومتری نشر نوری پلاسمای جفت شده القایی ICP-OES نیز نامیده می شود، به طور گسترده برای اندازه گیری کمّی و کیفی عناصر مختلف به صورت همزمان، استفاده می گردد. همچنین در بسیاری از زمینه ها از جمله تحقیق و توسعه، کنترل تولید و آنالیز های زیست محیطی مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ماده آی سی پی

یکی از کاربردهای ماده آزمایشگاهی ICP مرک تست میزان فلزات موجود در ظروف آشپزخانه می باشد. وسایل و ظروف آشپزخانه مرتباً با محصولات غذایی در تماس هستند و بنابراین می توانند مواد غذایی را با انتقال فلزات سمّی سنگین که ممکن است در بخشی از مواد آنها باشند، آلوده کنند. بدین ترتیب می توانند خطراتی برای سلامتی انسان ها به دنبال داشته باشند. به خصوص برخی لوازم شیشه ای و سرامیکی آشپزخانه، می توانند با رنگدانه ها تزئین شده یا با لعاب پوشش داده شوند که حاوی عناصر سنگین سمّی نظیر سرب (Pb) و کادمیم (Cd) هستند. خطرات سلامتی ناشی از انتقال و شویش این عناصر سمّی یک مسئله مهم است و بررسی آن ضروری است.

نکات اصلی درباره اصلاح ظروف و لوازم آشپزخانه، شامل استاندارد سازی بر اساس مواد، ظرفیت و شکل ظروف و علاوه بر آن، تقویت استاندارد انتقال کادمیم و سرب مطابق با ISO می باشد. به همین دلیل، ارزیابی ایمنی لوازم آشپزخانه با استفاده از یک روش آزمایش مناسب و مجاز، ضروری است. مقادیر مرجع و روش های آزمایش به عنوان استاندارد های غذایی و مواد افزودنی، مطابق با قوانین بهداشت مواد غذایی، مقرر شده اند.

تجزیه و تحلیل لوازم و ظروف آشپزخانه نیازمند اندازه گیری کم هزینه و سریع بسیاری از نمونه ها می باشد، در حالی که اندازه گیری عناصر سمی با حساسیت بالا را نیز تضمین می کند. ICP-AES یا اسپکترومتری نشر اتمی پلاسمای جفت شده القائی یک روش با حساسیت بالا است که امکان تجزیه و تحلیل عناصر چندگانه را فراهم می کند.

مشخصات ماده آی سی پی

 

فروش ماده آزمایشگاهی

کمپانی سازنده

شرکت مرک Merck

وارد کننده مواد مرک                      

شرکت دایا اکسیر

راهنمای مشخصات ماده شیمیایی

نام محصول

ICP multi-element standard solution IX

Catalog No

۱۰۹۴۹۴

گرید ماده

(۹ elements in dilute nitric acid) 100 mg/l: As, Be, Cd, Cr(VI), Hg, Ni, Pb, Se, Tl Certipur®

چگالی

۱.۰۵۰g/cm3

شرایط نگهداری

Store at +15°C to +25°C

بسته بندی

۱۰۰ml

نحوه خرید آی سی پی

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، آنتی بادی، محیط کشت، انواع محلول بافر و ماده آزمایشگاهی آی سی پی (ICP) با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت ICP

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

آی سی پی (ICP) مرک

2 دیدگاه در خرید آی سی پی (ICP) مرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!