ماده شیمیایی آدیپویل کلراید(Adipoyl chloride) یکی از محصولات سیگما آلدریچ است که در شرکت دایا اکسیر جم وارد کننده سیگما آلدریچ این شرکت وجود دارد و در ادامه با ویژگی های این ماده شیمیایی بیشتر آشنا می شویم.

آدیپویل کلراید Adipoyl chloride چیست

از آدیپویل کلراید Adipoyl chloride میتوان برای تهیه پلی استر ها و پلی آمیدها با واکنش Schotten – Baumann استفاده کرد. در این واکنش به جای دی اسید یا دی استر، از دی آسیل کلراید استفاده می شود. ثابت سرعت این واکنش ها چند ده برابر واکنش های مشابه دی اسید یا دی استر می باشد. به علاوه، در دمای پایین تری صفر تا پنجاه درجه سانتیگراد نیز انجام پذیر می باشند. برای انجام این واکنش ها، در دمای پایین، از تکنیک پلیمریزاسیون بین سطحی استفاده می شود.
به این شکل که مونومرها در فصل مشترک دو فاز آلی و آبی با یکدیگر واکنش می دهند. مثلا در تهیه پلی آمید، هگزا اتیلن دی آمین را در آب حل کرده، به آن محلول آدیپویل کلراید Adipoyl chloride در یک حلال آلی مانند CCl۴  را اضافه می کنیم.

 

کاربرد آدیپویل کلراید Adipoyl chloride

با اضافه کردن آدیپویل کلراید Adipoyl chloride فاز آلی بر روی فاز آبی قرار می گیرد. مونومرها خود را به سطح مشترک دو مایع رسانده، در فاز مخالف نفوذ می کنند. دو مونومر با یکدیگر واکنش داده و پلیمر تشکیل می شود. اما این پلیمر دچار جدایی فازی می شود (رسوب می کند) و به شکل یک لایه، بین دو فاز در می آید. چنانچه خواص مکانیکی پلیمر حاصل قوی باشد، می توان آن را مانند نخ به دور یک میله جمع کرد و از داخل محلول بیرون کشید. اما اگر پلیمر خواص مکانیکی مناسبی نداشته باشد، با باقی ماندن در محل، از سرعت نفوذ و انتقال مونومرها کاسته و در نتیجه سرعت پلیمریزاسیون نیز کاهش می یابد. چرا که در این روش، سرعت واکنش را سرعت نفوذ تعیین می کند، یعنی نفوذ مونومرها کندتر از واکنش گروه های عاملی می باشد.

 

فروش ماده آزمایشگاهی
کمپانی سازندهشرکت سیگما آلدریچ  Sigma Aldrich
نمایندگی sigma Aldrichشرکت دایا اکسیر جم
راهنمای مشخصات ماده آزمایشگاهی
نام محصولAdipoyl chloride
Adipyl chloride
Catalog No۱۶۵۲۱۲
CAS Number۱۱۱-۵۰-۲
فرمول شیمیاییClCO(CH2)4COCl
گرید ماده آزمایشگاهی۰.۹۸
چگالی۱.۲۵۹g/ml
وزن مولکولی۱۸۳.۰۳g/mol
شرایط نگهداریStore in cool place
بسته بندی۵g,25g,100g

 

خرید آدیپویل کلراید Adipoyl chloride

دایا اکسیر اعلام مینماید که با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پروژه های تحقیقاتی، آدیپویل کلراید Adipoyl chloride با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است.

قیمت آدیپویل کلراید Adipoyl chloride

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی اصل آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

جهت استعلام قیمت به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

آدیپویل کلراید - Adipoyl chloride-165212

2 دیدگاه در فروش ماده شیمیایی آدیپویل کلراید Adipoyl chlorideکاتالوگ نامبر ۱۶۵۲۱۲ Sigma Aldrich

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!